Congres: Selling Sex In The City (IISG)

Inmiddels is het congres verplaatst van februari 2013 naar 25-27 april 2013. Het zal de afsluiting zijn van een project waarin geprobeerd is om de ontwikkeling van prostitutie in de grote steden wereldwijd met elkaar te vergelijken vanaf 1600 tot nu. Het onderzoek moet worden gedaan vanuit de ontwikkeling van de arbeidsgeschiedenis.
Een prachtig project en helemaal mijn onderwerp. Ik heb zitten twijfelen om mee te werken toen ik de "call for papers" las. Maar al snel bleek dat men zich richtte op de hoofdsteden en niet de middelgrote steden, zoals Haarlem. Bovendien moesten deelnemers aan het project de geschiedenis vanaf 1600 tot nu in kaart brengen. Het leek me een prachtig onderzoek om te doen, maar te breed en om me in Amsterdam te verdiepen, zou teveel tijd kosten naast een betaalde baan. Ik kijk dus reikhalzend uit naar de publicatie die zal voortkomen uit het project en natuurlijk het congres in april.

Nog maar 4 maanden slapen :-)   

Reacties

Populaire posts van deze blog

Cornelia Hermans (Winkelaar)
"Moeder Kee"

Bronnen: online criminelen vinden in de 19e eeuwse prostitutie

Choker sierraad en prostitutie